Tallinn

Jag var inte beredd på hur kallt det skulle vara i denna vackra stad. Jag höll på att frysa fötterna av mig, men det glömde jag bort varje gång jag hittade något intressant att fota, vilket var nästan hela tiden. Det var ändå kul att komma från ett blött Sverige till ett vinterlandskap som detta.
Vi gick av båten runt 10 lokal tid och gick direkt till gamla stan och tanterna som stickar jättefina vantar och grejer och köpte. Så gick vi runt, åt på en restaurang, frös ihjäl osv och avslutade dagen på ett köpcenter vid färjan där vi gick på Rimi. De sålde en massa Ica produkter, bland alla konstiga estniska ord (liknar finska) såg man plötsligt påsar med texten "frysta jordgubbar" eller nåt, hade lite kul åt det! Sen sålde de också en massa angry birds produkter, som läsk till exempel..

 
Efter ungefär 7 timmar i Tallinn återvände vi till färjan, riktigt skönt det var! Här i Stockholm regnar och blåser det inte lugnt, men man fryser åtminstone inte lika mycket! :p (inte för att jag har tänk gå ut nån mer gång den här veckan hehe).

Kommentarer
Postat av: KassandraPalma

Vad fina bilder!!

Förstår inte riktigt hur jag ska göra för att tipsa dom om dig... ?

2012-10-31 @ 17:18:25
URL: http://kasssandra.blogg.se
Postat av: KassandraPalma

Jaha okej, har tipsat dig nu :)

2012-10-31 @ 20:58:43
URL: http://kasssandra.blogg.se
Postat av: Becca

Galet vacker du är! Och suuuuper fin blogg!

2012-11-01 @ 22:36:44
URL: http://nattstad.se/rebeccalaarssons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback