Småstadsproblem

Inser att jag inte har skrivit på evigheter.. Det som har hänt här är att jag har varit på årets första halloweenfest och haft en massa skolarbete. Min skola har även börjat ge ut en tidning, Minds of Minerva. Det första numret är 15 sidor långt och upptas till 50% av en interjvu med Foki, som gick på mitt gymnasium förut.
 
Fick ett fint minne på tal om det. Jag och några kompisar när vi var typ 13-14 gick lös på Åhléns testsmink och jag målade typ glitter i min kompis ansikte sen när vi gick så kom Foki och hennes homies och tittade värsta fundersamt på oss när vi passerade.
Hahaha det är problemet med Umeå, med bara drygt 100 000 invånare blir det så att man ser samma personer dag efter dag tills man känner igen alla. I centrum verkar det som att det är mycket folk, men om man stannar upp så inser man snart att det är samma personer som går fram och tillbaka om och om igen. Jag lovar!
Man kan inte gå ut och göra nånting utan att man träffar på nån bekant som undrar vad man gör. Det är väl därför vi inte har stripclubs och sånt, gick folk dit så skulle de ju sluta upp med att träffa sina lärare från skolan eller någon annat awkward..
Den här situationen har lett till att då man ser folk på bussen eller stan som man har var mellanstadsbuddies med så säger man inte ens hej för det är ungefär som att säga hej till alla i ens familj varje dag, man vet ju att man går runt och ser varandra i huset hela tiden och blir snarare störda av varandra än glada.
Haha. Tror jag ska satsa på en lite större stad när jag blir stor :D Nog med filosofier, ska kolla på top model nu :)
 
Gillar hennes val av favoritlärare, jag hade henne i franska förra året och hon är riktigt härlig! Hennes kontor är fullproppat med blommor, bilder på my little pony och andra färgstarka objekt, som lite omväxling mot de andras :)

Kommentarer
Postat av: Alice Oscarson

Bra text! (:

2012-10-26 @ 22:58:39
URL: http://ienstorrevarld.blogg.se/
Postat av: Emilia Sjödin

Hej! nu byter jag blogg från canonfreaks.blogg.se till emiliasjodin.blogg.se. så följ mig fortfarande via bloglovin så följer jag fortfarande dig.

2012-10-27 @ 09:48:57
URL: http://emiliasjodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback