God bless America

Bilder från weheartit.com
 
Började plötsligt sakna USA så sjukt mycket.. Jag har varit där två gånger, ena gången i Florida när jag var fyra (men jag minns inte så mycket från det) och andra gången i Kalifornien, Idaho och Utah när jag var 11 år. Båda gångerna hälsade vi på och bodde hos släktingar. Den senaste gången stannade vi en månad och en vecka under våren och firade påsk med släkten med en massa galet godis, hyrde något hus i bergen där det var hur fint som helst. Ibland pratar vi i familjen om hur bra USA är. Allt är stort, maten är billig och god, det är mångkulturellt och mångsidigt på alla sätt. Vi har dessutom hela släkten där. Och amerikaner är så glada och framåt (och gör goda bakelser!!). Jag skulle nog inte ha något emot att flytta till USA i framtiden..
 
Blir förresten intressant att se vem som vinner presidentvalet. Jag har en känsla av att det blir Obama fast man vet aldrig! Är inte insatt i politiken själv.. Men vi ser väl imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback