Brasiliansk mat

Idag har varit en väldigt lång dag känns det som. Kl 8 imorse åkte vi till pappas arbestkamrats kyrka och hälsade på, det var lite speciellt haha! Det började med "frukost", som var en massa sliskiga kakor och läsk. Sedan följde ett möte med mycket dramatik och inlevelse.. Det var lite gammaldags eftersom män och kvinnor satt på varsin sida i kapellet och alla kvinnor bar slöja.
Sedan åkte vi hem till pappas arbetskamrat och hans fru på lunch och åt oss mätta på jättegod mat!

De avlånga sakerna till höger är något chipsaktigt gjort av sötpotatis som man har till maten, hur gott som helst!

Till efterrätt var det en slags kall bananpaj, väldigt annorlunda och väldigt gott, ska definitivt söka fram receptet;)

Om man räknar svensk tid så är jag 17 år nu :D Och det är väl ganska korrekt eftersom jag föddes ju i den tidszonen, fast eftersom jag är i Brasilien så säger vi att jag fortfarande är 16..

Kommentarer
Postat av: BG

mums vad gott det ser ut att var :)



lust att följa varandra via bloglovin?

2012-05-24 @ 12:40:56
URL: http://dontcha.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback