Scandinavia and the world

Älskar de här, vissa känner man ju igen sig så grovt! Sjuukt härliga:


Känner verkligen igen den här, vart jag än åker så frågar folk vart man kommer ifrån och då man svarar "Sweden" säger de bara "aah, Switzerland!!".
Det är samma sak i Brasilien, här är namnen nästan identiska, Sverige heter Suécia och Schweiz heter Suíça (uttalas nästan samma).



Det här känns också så sjukt bekant, jag blir värsta förvånad när jag kommer till andra länder och folk verkligen är öppet religiösa, som i Sydamerika eller USA där randoms man knappt känner kan prata om att "Gud ska välsigna dig" osv, och på ett myslipaket vi köpte stod en liten text om hur Gud älskar oss alla hur vi än ser ut..
Svenskar skulle bli freaked out. Därför älskar jag länder som dessa, där religion är accepterat! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback