Morretes

Heej!
Idag har varit en händelserik dag. Vi tog en lång biltur till den vackra staden Morretes (som ligger 1 timme bort) tillsammans med pappas arbetskamrat och hans fru. Curitiba ligger som sagt på en bergsplatå, så för att komma någon vart måste man åka genom en massa berg. Vi tog en extra fin och slingrig väg genom skogarna bestående av palmer, bananplantor och stora lövträd täckta av slingerväxter och lianer. Marken var täckt av blommor i olika färger och mellan träden kunde man se stup och höga berg. Det var fantastiskt!.. ända tills mitt kamerabatteri tog slut. Och det blev finare och finare ju närmare havet och Morretes vi kom, jag led verkligen!
 
Jag hann bara ta några bilder, och när vi var framme hade batteriet återhämtat sig så pass att jag kunde ta typ 4 bilder till, var verkligen mycket till tröst... Här är några bilder från vägen dit, och imorgon blir det fler bilder från andra kameran (tur att vi har flera fotografer i familjen) Puss!
 
Å, är vi inte snygga när vi har fullt med vind och sol i ansiktet haha..
Här är våra vänner.. :)
Vägarna är av kullersten, väldigt annorlunda!
 
Lägger upp bilderna från själva staden imorgon, jag lovar att de är fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback