Q/A

Svarar på några frågor :)

Det står att du läser naturvetenskap, vad har du tänkt att bli när du gått ut? :D Du hade jätte fin blogg förresten :)

Tack så mycket! Jag sökte natur först för att jag funderade lite på att bli kirurg eller något liknande, men det har jag släppt för länge sen nu och jag vet faktiskt inte vad jag vill bli, men det känns som att det kommer att bli något inom media och/eller foto :)

Gud va fin blogg <3 :) Vad har du för kamera?

Tack! Jag använder Canon EOS 450 D.

Hur mycket pengar har din familj egentligen? :o Vissa är glada om de fått varit utomlands en gång innan de blir myndiga, men du har fan varit överallt :o

Anledningen till att vi kunde åka jorden runt var att vi sålde vår villa när dess pris hade stigit väldigt högt, och nu när vi ska åka till Brasilien kommer ju pappas jobb att betala hus och bil för oss plus att man tjänar extra om man jobbar utomlands, så det som kommer att kosta för oss är mest flygresorna och alla sprutor vi måste ta. Annars är det bara fråga om hur man prioriterar sin ekonomi :)

Hej! Tänkte bara höra lite hur du tycker det är att bo uppe i Umeå? :)

Haha vilken fråga! Det är väl ganska tråkigt.. och kallt. Fast ändå charmigt att bo i en liten stad där det är omöjligt att gå någonstans utan att träffa någon bekant :)



Hej. Blev lite nyfiken när jag såg ditt namn. Heter du Elin oxå eller heter du Eline asså uttalas e i slutet eller bara en fin anorlunda staving av Elin?

Man uttalar e:et i slutet. Det är ett norskt namn :)

I vilket program redigerar du dina bilder? :)

Photoshop cs5 :)

Frågor angående Brasilien:

Hur kommer du göra med skolarbeten osv när du är i Brasilien då :) ?

Vi kommer att åka mycket senare än det såg ut från början, men jag kommer att missa de sista skolveckorna och då får jag plugga klart några saker innan vi åker, och ta en del via internet.


Men oj så spännande :D tycker du att det ska bli roligt?

Ja det är klart, jag har aldrig ens varit i Sydamerika innan! Men det är lite nervöst också.



Låter kul och lite trist på samma gång. Vill gärna åka till Rio de Janeiro, ligger der nära där du ska bo?^^

Det ligger typ 10 timmar bort med buss! Men vi kanske ska mellanlanda där och vara där en dag innan nästa plan går, jag hoppas på det faktiskt ;)


 

Oj! gud vad roligt! Fast du kommer säkert sakna alla vänner och så här hemma? Plus jobbigt att jobba på distans, men med din fina omgivning med värme och sådär, tror jag inte att det spelar så stor roll.. ;) Ha så kul! :D

Ja, men det blir ju roligare då när man får träffa alla igen! :) Och som sagt så har det visat sig att största delen av vistelsen där kommer att vara under sommarlovet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback