Dag 7: Mina rädslor

Som de flesta har jag vissa riktiga fobier som jag inte tänker gå in på.. men en lindrigare rädsla jag har är den för småkryp. Fast det är lite konstigt, för jag är rädd för vissa arter och inte för andra. Tex är jag livrädd för tusenfotingar, tvestjärtar, steklar, lockespindlar, skorpioner, gula och röda myror. Däremot har jag inga problem med svarta myror, alla sorters skalbaggar och fjärilar, nästan alla spindelsorter (älskar tex fågelspindlar). Ännu konstigare är att min största skräck i denna grupp är termiter, trots att jag aldrig nånsin har sett nån eller ens vet vart de finns. Jag har bara sett dem på bild och jag får nästan ångest av att tänka på dem (asså googla dem själv, de är fruktansvärda).
Nej, jag kommer bra överens med köttätande växter, kanske ska skaffa en trädgård full med såna i framtiden för jag hatar verkligen insekter:p
bilden är inte min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback