Dag 8: Det bästa som har hänt mig

Hej! Glömde ju att skriva igår och i förrgår, så jag skriver dem idag och fortsätter imorgon:)
Det bästa som hänt mig är definitivt när jag fick resa jorden runt med min familj. Jag var 11 år gammal, vi sålde vår villa med stor vinst och reste i början av december 2006 iväg, kom hem i april 2007. Vi besökte England, Thailand, Malaysia, Hong Kong, Nya Zeeland och USA.
på sightseeing i London
utsikt från det stora pariserhjulet London Eye
Båttur i Krabi, Thailand!
Siam Paragon i Bangkok
På Koh Lanta tror jag
Bangkok
Det var inte planerat från början, men vi hörde talas om ön Langkawi i Malaysia och gjorde en tre veckors avstickare dit, det var lite som Thailand fast renare, lugnare och ännu billigare, folk var trevligare (jag gillar inte hur thailändare beter sig mot turister) :)
En strand som vi brukade bada på, det var jättemycket apor där. Notera att min mobbade lillebror måste bada med kläder för att inte bli bränd :Pp Plus att jag ser ut att peta en flytande gubbe i örat med en jättelik vaniljstång..
Geogretown på en annan ö, där vi lärde känna en amerikansk familj.
I Hong Kong, som vi bara hann se lite av innan vi blev magsjuka:(
Sjukt vacker stad, jättetrevliga människor
Auckland, Nya Zeeland
Coromandel, en strand med jääättehöga vågor
En svart strand, efter lite googlande chansar jag på att den kanske heter Karekare. Det är jag och Benjamin, väldigt avmagrade efter en lång magsjuka..
Min familj i Yosemite National park, Kalifornien.
Bergen i Utah, här bor större delen av min släkt
Vi framför Golden Gate bridge i San Francisco:)
Det var så sjukt kul och inget har gett mig så mycket som den resan, jag vet inte om jag vill göra just en jorden runt resa igen men jag kommer definitivt att återvända till de ställena vi besökte. Fast det är jobbigt att resa också, det blir mycket flygplats, packa upp och ner, åka stinkande bussar osv xD Men vi hade iaf alltid nånstans att sova förutom den allra sista natten där det var rätt lång tid mellan flyget till Sthlm och det hem till Umeå. Vi hittade ett McDonalds under renovering som vi tog in på:p
Mycket flyg, de längsta turerna som den mellan San Fransisco och London tex, tog upp till 14 timmar.
Hur som helst, vill säga till er som reser lite, resor är det mest värda man kan spendera pengar på!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback