Dag 12: Min barndom

Jag föddes som sagt i Norge och flyttade som bebis till Umeå, där jag bodde på Ersboda och gick på dagis där tills jag var 5-6 år och flyttade till villa på Umedalen och började waldorfdagis i västerhiske. Jag var en av de äldsta i min grupp fast jag var knappt med tjejerna i min ålder, för det enda de gjorde nästan var att sitta och rita och ta det lugnt, och jag tyckte det var tråkigt så jag hängde med alla killar istället och planerade elaka saker som att gräva fällor i sandlådan och kasta småsten på barnen i de andra grupperna. Och om jag ritade med tjejerna så ritade jag bara monster.
Hemma gjorde jag ungefär samma sak, hade ett nåt slags gäng med grannskapets barn som jag var ledare över och bestämde att vi skulle göra busiga, lite riskabla saker som att busringa på folks hus tex.. Annars brukade jag skriva berättelser och spela dataspel, mest nfs underground och midtown madness, sen myror i brallan och fem myror är fler än fyra elefanter:D
Sen började jag på waldorfskolan, som har förstört mig haha, sen har jag drygat mig genom skolan tills nu när jag har ett gymnasie att dryga igenom.
Jag och min lillebror Oliver (som btw har vuxit om mig nu..), jag var 4 där och han 2. Vi är extra blonda för att vi har varit i Florida och hälsat på kusinerna.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahha. Minns du när vi gjorde chokladbollar av lera och bjöd alla på kvarteret som vi tyckte var dumma? Hahah.

2011-08-16 @ 16:00:49
URL: http://linnealisalindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback